Новости

Ставка на діджитал, або Як Швеція допомагає Суспільному розвивати цифрові платформи

UA: Суспільне мовлення співпрацює з колегами з Офісу медіарозвитку Шведського радіо (SR MDO) вже два з половиною роки. Шведсько-українська команда в межах спільного проєкту підтримки діджитал-трансформації Суспільного мовника в Україні крок за кроком збільшує його аудиторію на цифрових платформах і підвищує рівень довіри до Суспільного в регіонах. Співпрацю реалізують за фінансової підтримки Швеції.

«Шведська команда проєкту пишається тим, що працює з кваліфікованими колегами в Україні. Розвиток завжди вимагає більше часу, ніж цього хотілося б, але ми вже маємо чудові результати й не дамо спалахові COVID-19 перешкодити нам досягнути ще більшого разом із UA: Суспільне мовлення», — прокоментувала менеджерка проєкту Пернілла Йонссон.

Розвиток цифрових платформ — один зі стратегічних пріоритетів Суспільного. Проєктна команда фокусується на трансформації організаційної структури компанії, оновленні редакційних процесів та способів задоволення інформаційних потреб аудиторії. В основу втілюваних змін закладено принципи європейських суспільних мовників і цінності українського Суспільного.

Мета спільної роботи медійників — зробити регіональні філії Суспільного найвпливовішими ЗМІ кожного регіону. Для цього локальні ньюзруми з виробників теле- й радіопродукту перетворяться на крос-платформові команди. Кожна з таких команд матиме власну контент-стратегію, докладні портрети цільових груп, чіткі редакційні процеси й потужне програмне забезпечення та ефективно оперуватиме всім розмаїттям лінійних і цифрових каналів.

«Телевізійне виробництво — важке, повільне й дороге, а в умовах постійного недофінансування підйом двадцяти чотирьох телевізійних каналів узагалі здається нездійсненною місією. Натомість розвиток цифрових платформ у регіонах і налагодження взаємодії із центром демонструє неймовірні показники й дає нам шанси на успіх у цифровому світі. Український суспільний мовник робить усе можливе для поступової цифрової трансформації», — розповіла генеральна продюсерка регіонального мовлення Суспільного Марія Фрей.

Читайте также: От пакета “Футбол” до подписки на “все и сразу” — мои отношения с сервисом OLL.TV

Проєкт діджитал-трансформації Суспільного, який мовник утілює разом з Офісом медіарозвитку Шведського радіо та в партнерстві з ІТ-компанією Genesis, цьогоріч потрапив до топ-10 інноваційних кейсів у межах Ukraine Innovation Awards-2020. Трансформацію центрального й регіональних ньюзрумів Суспільного відзначили в категорії The Best Corporate-Startup Collaboration-2020.

«Швеція у своїх програмах в Україні фокусується на регіональному рівні й інноваціях, і цей проєкт чудово поєднує обидва підходи. Підтримка вільних та незалежних ЗМІ є стратегічним пріоритетом для нас, і співпраця із Суспільним є основним напрямом. Існування сильного суспільного мовника, який працюватиме за стандартами, матиме оздоровчий ефект для медіаландшафту в країні й буде важливим індикатором її демократичного розвитку», — зазначила керівниця національних програм Посольства Швеції в Україні Ольга Сєдова.

За цей час уже вдалося:

  • Запустити національний новинний сайт suspilne.media в грудні 2019 року. Сайт об’єднує новинні потоки всіх регіональних ньюзрумів і київської редакції UA: Суспільне мовлення. У червні 2020-го планують запустити окрему секцію новин про спорт, а також нових інформаційно-розважальних діджитал-форматів (тести, кросворди тощо).
  • Підтримати редакційний розвиток окремих діджитал-команд у чотирьох пілотних філіях проєкту — UA: КАРПАТИ, UA: РІВНЕ, UA: ЛЬВІВ та UA: ХАРКІВ. Разом зі шведськими медійниками редакції цих філій удосконалюють механізми роботи в діджиталі та з контентом, побудованим на цінностях суспільного медіа. Шведські й українські журналісти спільно розробили діджитал-стратегію регіональних новин, яку втілюють на цифрових платформах пілотних філій.
  • Здійснити дослідження аудиторії пілотних філій та репутаційний аудит 2019 року. Під час дослідження аудиторії виміряли рівень довіри до продукту пілотних філій і команд у цілому. Ці результати поклали в основу Концепції регіонального мовлення. Водночас результати репутаційного аудиту компанії UA: Суспільне мовлення сприятимуть удосконаленню стратегії розвитку національного мовника й розширенню його присутності в цифровому просторі.
  • Провести навчання регіональних команд Суспільного в Рівному, Івано-Франківську, Львові та Харкові, поділитися з ними міжнародним досвідом. Упродовж останніх двох років відбулася низка тренінгів і практикумів для працівників пілотних філій проєкту. Команди журналістів Суспільного восени 2019-го відвідали офіси суспільних мовників Швеції SR та SVT у Стокгольмі й Гетеборзі. Шведські медійники поділилися досвідом, як стандарти суспільного мовника працюють на практиці — у новинах, під час редакційного планування, роботи з контентом для діджиталу та регулярної аналітики.
  • Технічно підсилити пілотні філії. Наприкінці 2019 року команди пілотних у проєкті філій Суспільного одержали ноутбуки, монтажні станції, телекамери, мобільні комплекти для зйомки й стрімінгу. Це дало змогу підкріпити технічно ті зміни, які розпочалися всередині команд, пов'язані з налагодженням ефективної роботи редакцій.

Цьогоріч планують:

  • Запустити внутрішню систему планування, яка покращить планування контенту й обмін між головним офісом та регіонами.
  • Закупити обладнання для кластера серверів. Він стане основою ІТ-інфраструктури цифрових медіаактивів компанії. Облаштування системи триватиме впродовж 2020 року. 
  • Завершити розроблення комплексного програмного забезпечення для управління мультифункціональною редакцією «Suspilne 2.0». Це уніфікований планер для виробництва теле-, радіо- й діджитал-продуктів із мультимедіагалереєю та інтеграцією CMS сайту suspilne.media.
  • Розширити географію проєкту на всі інші філії UA: Суспільне мовлення. Восени 2020 року команди національного мовника в інших містах країни розпочнуть утілювати напрацьований шведсько-український досвід. 

Проєкт співпраці UA: Суспільне мовлення та Офісу медіарозвитку Шведського радіо (SR MDO) «Підтримка регіоналізації суспільного мовлення в Україні» триватиме чотири роки — із 2018 до 2021-го.

Новое на сайте

Search