Українські мобільні оператори порахували обсяги користування мобільним зв’язком та інтернетом у період новорічних свят. Очікувано, розвиток інфраструктури спричинив зростання кількості абонентів 4G та різних мобільних сервісів. Святкові вітання масово мігрували у месенджери, тож можна не сумніватися, що надалі популярність мобільного інтернету вже не зменшуватиметься. Компанії, що надають різні послуги чи сервіси можуть сміливо переводити комунікацію з клієнтами у мобільні додатки. Вже очевидно, що оператори вкладають достатньо ресурсів у розширення та підтримку мережі, а мобільний інтернет вийшов на стабільно високий рівень.
Що ж до конкретних цифр у післяноворічних звітах мобільних операторів, то вони були такими:
- «Vodafone Україна»: на Новий рік та Різдво клієнти згенерували понад 14 000 ТБ трафіку, це в 1,5 раза більше, ніж було рік тому (9,8 000 ТБ). Таке велике зростання споживання пояснюється активним розширенням покриття та ємності 4G мережі Vodafone і, як наслідок, збільшенням швидкості мобільного інтернету. Якщо рік тому географія покриття не перевищувала 68% населення, то до кінця року 84% жителів України мають доступ до 4G від Vodafone.
Протягом Різдвяних свят 24-25.12 і 06-07.01, а також на Новий рік клієнти цього оператора здійснили 0,9 млрд дзвінків. Минулого року на свята спостерігалася цікава тенденція: кількість привітань за допомогою дзвінків, що скорочувалася з року в рік, зросла з 0,7 млрд до 0,9 млрд. Можливо, поясненням тут є пандемія і карантинні обмеження, через які людям складніше стало зустрічатися наживо, а тому більше хотілося почутися голосом.
Найбільша кількість дзвінків була зафіксована в переддень Різдва – об 11:00 24 грудня, пік активності у 4G мережі припав на вечір Різдва – о 20:00 24 грудня та о 21:00 7 січня. Інтернет-рекордсменами виявилися Київська, Харківська і Дніпропетровська області. До топ-5 інтернет-активних областей також увійшли Одеська та Донецька області.
Збереглася інша тенденція – падіння популярності SMS. Цього року в мережі «Vodafone Україна» відправили 8,4 млн SMS (тогорічний показник – 12 млн), пік спостерігався у першу годину 2022 року.
Також компанія «Vodafone Україна» поділилась статистикою покупок у магазинах: 70% усіх проданих товарів за 3 дні до Нового року – смартфони. Топ-3 у магазинах Vodafone виглядає наступним чином: Samsung Galaxy A52; Nokia C30; Tecno Spark 6Go.
- «Київстар»: у період з 31 грудня 2021 року по 7 січня 2022 року абоненти «Київстар» використали понад 38 000 ТБ мобільного інтернету, тоді як роком раніше у ці ж дні було використано 29 000 ТБ. Ріст споживання мобільного інтернету цей оператор пов’язує, в першу чергу, з будівництвом базових станцій у віддалених і важкодоступних районах. Так, у грудні 2021 року телекомоператор забезпечив мережею 4G 90% населення.
Найбільшу кількість переглядів онлайн-телебачення «Київстар ТБ» зафіксовано 1 січня 2022 року, коли його одночасно дивились понад 224 тис. сімей в різних куточках України.
Для обміну привітаннями абоненти все більше використовують месенджери і мобільні додатки. Зокрема, у першу новорічну годину ці сервіси згенерували майже 40% від усього дата-трафіку в мережі. Якщо порівнювати зі звичайним днем, популярність месенджерів під час свят зросла у 4 рази, а найпопулярнішим каналом для поздоровлень виявився Viber.
Попри стрімке збільшення трафіку у каналах передачі даних, голосове спілкування не втрачає своєї популярності також і в мережі цього оператора. Під час новорічних і різдвяних свят абоненти використали 4,2 мільярда хвилин – майже стільки, як і за рік до того.
- Замикає святковий звіт «великої трійки» українських мобільних операторів lifecell: за його даними у святкові дні (25 і 31 грудня 2021-го та 1, 6, 7 січня 2022-го) споживання 4G-трафіку зросло на 29% проти аналогічного періоду минулого року.
Загальний дата-трафік за новорічні та різдвяні свята сягнув 11 505 ТБ, що на 29% більше аналогічних показників минулого року. З них 75% було згенеровано в 4G-мережі. Кількість голосових дзвінків несуттєво збільшилась – на 3% до торішнього показника.
Пік використання дата-трафіку припав на 20:00 25 грудня. Пікова кількість голосових дзвінків була зафіксована 31 грудня об 11:00. Найбільше мобільних даних в мережі lifecell абоненти використали у перший день 2022 року ― 1847 ТБ.
У мережі lifecell більше використовували месенджери, ніж торік. Трафік у найпопулярніших месенджерах зріс на 21% до аналогічного періоду минулого року. До того ж на 19% зросло споживання відеоконтенту в YouTube, а користування соцмережами (Facebook, Instagram, TikTok тощо) ― на 11%.
Торік оператор розширив покриття у невеликих містечках і селах в усіх українських регіонах: наразі доступ до 4G має понад 29,6 млн осіб у 14,9 тис. населених пунктів по всій країні.
В результаті лідерами зі споживання послуг 4G зв’язку на одного абонента в період зимових свят стали села Атманай Запорізької області, Алісівка та Бистре Харківської області, Юр’ївка Дніпропетровської області, а також Вишневе Луганської області. Середнє споживання 4G-трафіку у святкові дні в цих населених пунктах становило близько 11 ГБ на одного абонента. Тоді як у містах-мільйонниках у зазначений період цей показник коливався від 1,5 до 2,3 ГБ.
Загалом послугами 4G-зв’язку під час свят скористалося близько 3,34 млн абонентів lifecell, що на 26% більше ніж минулого року.
Новорічна статистика усіх операторів послідовно демонструє стійку тенденцію переходу голосового трафіку в цифровий: абоненти збільшують обсяги спілкування в месенджерах, звикають до аудіо- та відеопривітань в мобільному інтернеті.