Державне агентство України з питань кіно реалізує і контролює виконання державної політики у сфері кінематографії. Щорічно голова Держкіно публічно звітує за результатами діяльності, аналізуючи роботу агентства і обговорюючи найбільш важливі питання галузі.
25 січня у приміщенні кінотеатру «Жовтень» Пилип Іллєнко, разом із першим заступником Сергієм Неретіним і прес-секретарем Марією Дідик презентували інформацію про діяльність Держкіно у 2018 році перед представниками ЗМІ.
Під час звітування присутніх було проінформовано щодо проведених заходів у минулому році, виконання завдань та використання коштів з державного бюджету. Іллєнко наголосив, що йому цікаво спостерігати за реакцією людей на їхні досягнення і розвиток його команди на сторінці у Facebook.
Щодо основних досягнень, то можна виділити наступне:
- за підтримки Держкіно було створено 48 фільмів. Це саме ті фільми, виробництво яких було завершене протягом 2018року, що на один фільм більше, ніж у 2017 році;
дуже сильно змінилася структура тих фільмів, які були підтримані. Якщо раніше переважали короткометражні дебюти, то зараз - 35 повнометражних фільмів; - За 3 роки майже в 9 разів відбулося збільшення виробництва того, що більшість людей розуміють саме як кіно, а не аудіовізуальний фільм;
в національному прокаті з`явилися стрічки, які зібрали майже 200 млн грн. Лише «Скажене весілля» - понад 50 млн.грн., а рекордний бокс-офіс має режисерська робота Володимира Зеленського — комедія «Я, ти, він, вона», вже більше 60 млн грн зборів. - Перелічити всі кінофільми, які в 2018 році брали участь та перемагали на міжнародних кінофестивалях, неможливо. «Викрадена принцеса» перша кіноробота, права на показ якої було продано в Китай.
Голова Держкіно у своєму виступі особливо звертав увагу на питання укладення контрактів, яких у 2018 році було не так багато через відсутність конкурсного відбору. Основними причинами відсутності називалися наступні:
- По - перше планувалося, що фінансування буде лише у Держкіно. В результаті майже 1 млрд. гривень фінансування було розділене порівну між Міністерством культури і Держкіно.
- По - друге, з виробництвом фільмів пов'язано багато зобов'язань, які потрібно виконувати, цю умову Держкіно дотримувало, але так і не було створено Раду з Державної підтримки, яка мала формувати, оголошувати програму конкурсного відбору і затверджувати ці результати. Обіцянки обіцянками та без Ради з Державної підтримки, Держкіно не могло влаштовувати конкурсний відбір. Хоча голову Держкіно обрали кандидатом у члени Ради з Державної підтримки.
Ще одним досягненням Держкіно вважається оформлення 196 посвідчень національного фільму. (Примітка:Посвідчення національного фільму важливі насамперед тим, що завдяки їм можна розповсюджувати і демонструвати фільми найчастіше у прокатній стрічці кінотеатру). За словами пана Іллєнка, цей результат характеризує не тільки кількість нових фільмів, які виходять в прокат, а й кількість фільмів які розпочали виробництво.
«Цей великий показник пов'язаний з тим, що фільми, які фінансуються Міністерством культури мають право на державне фінансування і відповідні пільги, але перш за все треба отримати спеціальне посвідчення, яке на сьогоднішній день має 2 типи: на тимчасове виробництво і на постійне виробництво. Ті підприємці, які мають бажання працювати в цій галузі і побачити як усе це зростає з року в рік в позитивній динаміці, можуть зареєструватися у Держкіно».
Агентство України з питань кіно реєструє тих, хто займається дистриб'юцією і виробництвом фільмів і одразу претендує на фінансування держави. Цікавим є факт, що 65 фільмів ще знаходяться в стадії виробництва, тобто розвиток кіно не зупиняється і закінчуючи один проект одразу переходять до іншого для підтримки постійного балансу.
Державне агентство України з питань кіно на підставі рішення Експертної комісії з питань розповсюдження і демонстрування фільмів при Держкіно продовжує відмовляти в державній реєстрації та скасовує прокатні посвідчення російським серіалам. Міністерство культури також періодично оновлює список осіб, які становлять загрозу національній безпеці і відповідно до цих оновлень Держкіно позбавляє прокату ті фільми, у яких ці люди брали участь і які створені після 1991 року.
Підсумовуючи звіт пана Іллєнко, можна з упевненістю сказати, що 2018 рік виявився для української кіноіндустрії досить продуктивним. Українське кіно вижило і продовжує набирати оберти. Серед найбільш вагомих досягнень — збільшення державного фінансування, затвердження програми виробництва і розповсюдження фільмів, успіх вітчизняних стрічок за кордоном, визнання наших митців (десяток українських кінематографістів стали членами Європейської кіноакадемії), підготовка до приєднання до «Єврімаж» — європейського фонду підтримки спільного виробництва та розповсюдження кінематографічних та аудіовізуальних творів, серед втрат — закриття столичних кінотеатрів «Кінопанорама» та «Україна», проблеми з орендою у кінотеатру «Київ».