Світове кіно

Енґ Лі: «Двійник» — виклик усьому, що ви коли-небудь бачили

Фільм «Двійник» — безпрецедентний екшн небачених масштабів, справжній технологічний шедевр. Творці фільму стверджують, що їм вдалося реалізувати все те, що глядачі так люблять в екшн-стрічках та впевнені, що подарують унікальний кінотеатральний досвід кожному.

«Двійник» — це не просто хороше кіно, це абсолютно новий світ та новаторський підхід до кіновиробництва. Це справді інший вимір! В ньому ми побачимо відразу двох Віллів Смітів — 51-річного найманого вбивцю Генрі Броґана та його двійника — 23-річного Джуніора. Джуніор — це повністю цифрова копія дорослого Сміта, виконана настільки філігранно, що ні в кого не виникне сумнівів щодо його реалістичності та віку. «Двійник» — виклик усьому, що ви коли-небудь бачили», — коментує оскароносний режисер Енґ Лі.

Ця ідея стала реальністю завдяки продюсерам Джеррі Брукгаймеру та Девіду Еллісону: «Я надзвичайно пишаюся цим фільмом, Енґом Лі, а також усією командою, що так довго трудилася над стрічкою. Завдяки їхній майстерності та новітнім технологіям, нам вдалося створити неймовірну картину, яку ви повинні побачити, аби переконатись в наших словах», — коментує Девід Еллісон. Джеррі Брукгаймер, в свою чергу, описує стрічку більш лаконічно: «Це наймасштабніша прем’єра року від видатного режисера у дуеті з найкращим актором».
Режисер фільму впорався з поставленим завдання на відмінно: завдяки захопливому та оригінальному сюжету глядач отримав унікальну можливість відчути себе частиною масштабного фільму: «Ідея, яку було закладено у стрічку — фантастична. Тебе починає переслідувати власний клон, який, окрім усього, ще й молодший за тебе», — говорить Джеррі Брукгаймер.

За сюжетом, 51-річного Генрі (Вілл Сміт) переслідує найманий вбивця. Але хто ж він? Ним виявляється 23-річний Джуніор, роль якого теж виконав Вілл Сміт. І це не просто комп’ютерне омолодження, Джуніор — повністю цифрова людина, дзеркальна копія дорослого Генрі, яка взаємодіє та бореться з дорослою версією себе.

«Усе, що ми створили на знімальному майданчику — унікально», — ділиться своїми враженнями Вілл Сміт. «Коли мені показали перші кадри того, як я можу виглядати у фільмі, я не повірив власним очам, адже це був справді я! Дивлячись на 23-річну копію себе, мені здалося, ніби хтось забрав у мене прожиті роки. «Двійник» — це справжній кінематографічний прорив, а задіяні під час зйомок технології безповоротно змінять підхід до знімального процесу у майбутньому»!

Ідея клонування є ключовою для стрічки, адже саме вона посилює сюжет та надає йому справжньої унікальності. Досвідчений найманий вбивця Генрі Броґан, який вирішує відійти від справ, стає мішенню для колишніх босів. Тепер на героя полює його власний клон — 23-річний кілер, якому за будь-яку ціну потрібно вбити Генрі.

На Генрі та Джуніора чекає одне з найбільш епічних протистоянь, що закине їх у наймальовничіші куточки світу: Будапешт, Картахену та у містечко Саванна, штат Джорджія. Небезпечні погоні та смертоносні сутички вразять глядача своєю постановкою.

Проте, не дивлячись на величезний досвід зйомок у бойовиках, роль у новій стрічці стала справжнім викликом для Вілла Сміта. Актор зізнається, що раніше не зміг би втілити свій перфоманс на екрані, оскільки ще не мав потрібного досвіду. На плечі Вілла лягла подвійна відповідальність, і саме цього вимагали від нього творці фільму.

«Працювати над стрічкою було неймовірно важко», — коментує супервайзер цифрових ефектів Ґай Вільямс. «Ми свідомо обрали цей курс, адже розуміли — тільки так досягнемо потрібного результату. Нам не хотілося уникати гострих кутів та урізати свободу кадрів, щоб полегшити візуальні ефекти. Ми викладалися на сто відсотків, аби глядачі справді повірили у те, що на екрані вони бачать двох абсолютно ідентичних героїв».

Віллу Сміту було кинуто одночасно емоційний та технічний виклики, тому що режисер наполягав на зйомці з максимальною частотою кадрів — 120 на секунду у форматі 3D з розширенням 4К! «Двійник» — це наче фокусник, який виконує трюки без диму та дзеркал. Ти відчуваєш, що стоїш посеред сцени і тобі немає за чим сховатися», — говорить Вілл Сміт.
Творці фільму розповідають, що створення цифрового клона було для них найважчим завданням. Усі знають Вілла Сміта, його манери, жести. Саме тому потрібно було якомога правдоподібніше зобразити його. Втім, лише глядачі зможуть винести свій вердикт: чи вдалось реалізувати цей задум.

За словами технічного супервайзера Бена Жерве, на глядачів чекає неймовірний досвід, який вони переживуть вперше під час перегляду бойовика.

«Енґ Лі намагався продемонструвати глядачам увесь спектр новітніх технологій, за допомогою яких було знято «Двійника». І в першу чергу — це відчуття занурення та присутності у кадрі. Більше того, під час зйомок фільму було використано технологію високочастотної зміни кадрів, що додало фільму «плавності» руху. Ти наче занурюєшся у все, що відбувається навколо. Ти там, разом з героями у вирі подій», — додає Жерве.

Від акторів процес зйомок потребував не менше зусиль. Їм довелося вчитися грати по-новому. Сидячи у спеціальному кінотеатрі на знімальному майданчику, вони відслідковували усі тестові кадри, щоб краще зрозуміти рівень складності та новизни формату. І це було вражаюче! Акторам навіть довелося відмовитися від звичного макіяжу, адже деталізація кадру настільки вражаюча, що тепер глядач зможе помітити навіть кровоносні судини на їхньому обличчі.

«Я була у захваті, адже мені пощастило долучитися до справді особливого проекту. Для мене це новий досвід», — розповідає Мері Елізабет Вінстед. «Зазвичай все відбувається зовсім інакше: тобі наносять щільний шар гриму і ти починаєш працювати. Але цього разу усе було не так, ми намагалися бути якомога реалістичнішими. Основна умова Лі звучала так: «Ніяких хитрощів, жодних бар’єрів між глядачем та актором». Зізнаюсь чесно, я була зовсім не проти витрачати менше часу на макіяж».

«В цей фільм я вклав усе, чому навчився за останні роки. Я надихався минулим досвідом зйомок таких фільмів як «Життя Пі», «Горбата Гора», «Тигр, що підкрадається, дракон, що зачаївся». Саме завдяки цим стрічкам мені вдалося реалізувати «Двійника». А можливість знімати більше ста кадрів за секунду — ось, де ти відчуваєш себе по-справжньому вільним», — розповідає Енґ Лі.

«Повірити не можу, коли ми закінчимо зйомки, я побачу себе 23-річного! Це щось неймовірне, я знімався у фільмі з молодшою версією себе самого», — захоплено ділиться враженням Вілл Сміт.

Дивіться фантастичний екшн «Двійник» з 10 жовтня у кінотеатрах!

 

За матеріалами B&H film distribution

Search