Мировое кино

Як створювався чарівний світ в новому фентезі від Disney «Лускунчик і Чотири королівства»

У новому дивовижному фентезі Disney «Лускунчик і Чотири королівства» представлені унікальні декорації, костюми, зачіски та макіяж.

В основі сюжету історія дівчини Клари, яка вирушає на пошуки особливого ключа. Прагнучи відкрити подарунок матері, Клара потрапляє в дивовижний паралельний світ. Цей світ складається з чотирьох чарівних королівств і населений незвичайними мешканцями. І вся ця магія втілена на великому екрані силами талановитої команди художників, операторів та дизайнерів.

Гай Хендрікс Діас («Стів Джобс», «Початок») став головним художником-постановником картини, в обов'язки якого входило створення яскравого і унікального образу кожного з чотирьох королівств, а також головного палацу і ландшафту чарівного світу. Художник по костюмах Дженні Біван («Крістофер Робін», «Божевільний Макс»: «Дорога люті ») і художник по гриму та стиліст Дженні Шіркор («Красуня і Чудовисько», «Єлизавета») створили тематичні образи для регентів і мешканців Королівства Насолод, Королівства Сніжинок, Королівства Квітів, а також зловісний вигляд Матінки Коржик, різноманітний гардероб Клари і цілу залу учасників пишного Вікторіанського балу.

«Увага до деталей і безмежна фантазія цієї команди не мають собі рівних, – каже режисер Лассе Халльстрьом. – Кожен найдрібніший елемент відтворено бездоганно».

Режисерами нового фільму Disney «Лускунчик і Чотири королівства» виступили Лассе Халльстроьм і Джо Джонстон. Фільм знятий за мотивами казки-повісті Ернста Теодора Амадея Гофмана «Лускунчик і мишачий король» і балету «Лускунчик» Чайковського на лібрето Маріуса Петіпа. Автором сценарію виступила Ешлі Пауелл.

Як створювався чарівний світ в новому фентезі від Disney «Лускунчик і Чотири королівства»

Світ Чотирьох Королівств

Головний художник картини Гай Хендрікс  Діас створює блискучі декорації

Історія Лускунчика відома в усьому світі, але коли Гай Хендрікс Діас вперше прочитав сценарій до фільму «Лускунчик і Чотири королівства», сюжет видався йому зовсім незнайомим. «Мене надихнув той факт, що сценарій був абсолютно інакшим, –  каже Діас. – Це яскравий світ, розділений на чіткі візуальні області – від Головного Палацу, який увібрав в себе мотиви Королівства Насолод, Королівства Сніжинок і Королівства Квітів, до таємничого Четвертого королівства, трохи суперечливого і вкрай інтригуючого».

Дія фільму розгортається в переддень Різдва, що надихнуло творців картини створити максимальну атмосферу чарівництва, прикрасивши сезонним декором реальні локації. «Ми хотіли втілити в життя мрію кожної дитини – ідеальне Різдво, – каже Діас. – Кожен член нашої команди мав повернутися в дитинство. У нас були як класичні рішення, так і незвичайні ідеї».

Події картини відбуваються в Лондоні 1879 року в епоху Вікторіанської Англії. «Однак, наш світ далекий від депресивної Вікторіанської епохи Діккенса, – каже Діас. – Це оптимістична версія, хоча сім'я Штальбаум переживає важкий період в зв'язку з втратою Марі, коханої дружини і мами. Ці переживання стають трампліном для Клари, нашої головної героїні, спонукаючи її відправитися в дивну подорож, щоб краще пізнати себе та саме життя».

Разом з Кларою глядачі залишать будинок сім'ї Штальбаум і їдуть на розкішний бал до  хрещеного Дросельмайера, відвідують його майстерню, а вже потім переносяться в світ Чотирьох Королівств. 

Як створювався чарівний світ в новому фентезі від Disney «Лускунчик і Чотири королівства»

Чотири Королівства

Чотири королівства – це Королівство Насолод, Королівство Квітів, Королівство Сніжинок і таємниче Четверте Королівство. І в центрі цього світу височіє величний палац, де засідає рада регентів. Діас дуже швидко уявив собі географічний макет світу Чотирьох королівств, а також характерний візуальний ряд для кожного з них. «Я думаю за допомогою олівця,  –  говорить він, – я змалював два альбоми ».

Як створювався чарівний світ в новому фентезі від Disney «Лускунчик і Чотири королівства»

Королівство Сніжинок – це чарівна країна вічної зими з крижаними замками і затишними селами на тлі гірських піків, покритих сліпучими льодовиками. «Це королівство снігу і льоду. Тут в нашій палітрі переважають білі, бірюзові і холодні блакитні тони», – говорить Діас.

Льодовикове походження вплинуло на вигляд всього королівства. Світло грає холодною палітрою, створюючи воістину чарівну атмосферу. Мешканці цього королівства в своїй більшості аристократи. Вони присвячують свій вільний час різноманітним зимовим видам спорту і розвагам серед яких сніжне поло і щорічний конкурс крижаних скульптур. Місцева економіка підтримується торгівлею льодом і масштабним рибальським промислом в Північно-Льодовитому Морі. Королівством Сніжинок править регент Дрижак, чиє засніжені волосся і крижаний спокій прекрасно доповнюють цей холодний, але на диво красивий світ. 

Королівство Квітів – це запашний і барвистий світ, наповнений квітами що ожили і справжніх працюючих вітряних млинів. Смарагдова зелень і яскраві квіти, якими всипане все – від полів, млинів і будинків до самих мешканців цього неповторного королівства, багато з яких обробляють його благодатну землю. Їх всеосяжна любов до природи, і особливо до всього, що цвіте, лежить в основі виробництва основних експортних товарів королівства – меду і парфумерії. Щовесни тут проводиться Сільський фестиваль –  змагання за звання «Найкрасивіше село». На чолі Королівства Квітів регент Глід. Він ексцентричний, немов неслухняна пелюстка, котра чинить опір поривам вітру, але густі брови і пишна рожева зачіска наділили його химерною чарівністю. 

Королівство Солодощів викликає найбільший захват завдяки танцюючим коржикам. У цьому королівстві всім править смак. На мармеладних пагорбах ростуть карамельні дерева, всюди яскраві, насичені кольори і навіть земля зроблена з шоколаду. Веселі мешканці цього королівства обожнюють влаштовувати солодкі бенкети на яких пригощають гостей нескінченною низкою чудових десертів, вироблених на місцевих фабриках. Королівством Насолод вишукано і делікатно править Карамель.

Четверте Королівство –  це темний і зловісний острів, де шрамами колишніх боїв залишили свій слід. Діас каже: «Щоб передати гнітючу атмосферу Четвертого королівства, ми побудували декорацію страшного лісу в павільйоні студії Pinewood. І головне питання яке постало перед нами, полягало у створенні такого лісу для цієї картини, який був би не схожий ні на один інший. Я вивчав художні альбоми та казки кінця XVIII століття з ілюстраціями великих майстрів, особливо Артура Рекхема, британського художника, який прославився геніальними ілюстраціями до казок братів Грімм і Ганса Крістіана Андерсона. Він майже завжди малював позбавлені крон дерева, старі і висохлі з довгими тонкими гілками, що звисають до землі і нагадують волосся. Ми створили свою версію таких дерев в нашому лісі».

За словами Діаса, земля в лісі грає багряно-червоним кольором, на які його надихнув традиційний колір капелюшка мухомора. «Я наділив Четверте королівство абсолютно унікальним виглядом», – говорить він.

Насправді, в павільйонах студії Pinewood було створено ліс у трьох варіаціях, кожен з яких відповідав певним завданням сюжетної лінії. «У нас були сцени з кіньми, які скачуть через ліс, і це вимагало наявності досить великих його відрізків», – говорить Діас, який застосовував майстерно намальовані фони, котрі візуально розширювали простір.

Четверте королівство, засноване в давні часи акторами бродячих цирків, колись було центром мудрості і вистав. Мешканці інших королівств приходили сюди щоб розвіятися, і тоді це місце носило назву Королівство Розваг. Але регенти інших королівств були змушені позбавити Четверте царство цієї назви, і воно перетворилося в занедбаний ярмарок з похилою вицвілою каруселлю і безпардонно блукаючими скоморохами. На цій покинутій землі панує Матінка Коржик, а їй прислужує мишача армія.

«У мене виникла думка, що Матінка Коржик повинна жити всередині гігантської ляльки-маріонетки, – каже Діас. – Її спідниця приховує просторий хол, всередині якого мандрівника підстерігають настирливі скоморохи, виплигуючи один з одного. Загалом, це дуже дивний світ».

Творці картини виходили з того, що колишній святковий вигляд королівства збляк і атмосферу безтурботної радості змінив дух відчаю. «Ми побудували повнорозмірну карусель, – каже Наррамор. Ми виконали надзвичайну інженерну роботу, щоб показати, що вона викривлена ​​і ось-ось впаде. Створили дюжину вигадливих ліхтарів і 25 вінтажних фігур тварин – жирафів, драконів, страусів, яких вирізали зі спеціальної піни. У  них всіх трохи переляканий вигляд, наче вони тікають від невідомого ворога ».

Як створювався чарівний світ в новому фентезі від Disney «Лускунчик і Чотири королівства»

Дивовижне доповнення

Художник по костюмах Дженні Біван і гример / стиліст Дженні Шіркор створили неземні образи персонажів

Творці картини запросили художника по костюмах Дженні Біван і гримера / стиліста Дженні Шіркор, щоб вони як визнані майстри своєї справи вдихнули життя в дивовижний світ фільму «Лускунчик і Чотири королівства».

Ключ до зовнішнього вигляду персонажів лежить в історії походження світу Чотирьох королівств. Марі, мама Клари, відкрила цей паралельний світ  –  швидше за все, не без допомоги свого вітчима Дросельмайера. Її іграшки, від порцелянових ляльок до дерев'яних солдатиків і маріонеток, не просто послужили прообразами для мешканців королівств, вони стали ними. «Це дало нам уявлення про те, звідки все взялося, – говорить Біван. – Жителі королівств нагадують фігурки та іграшки XVIII століття».

Шіркор додає: «З огляду на унікальну можливість створити цей фантастичний світ Чотирьох королівств, я з головою поринула в неосяжну культурну спадщину XVIII століття як зачісок так і макіяжу».

Біван і Шіркор вивчали вікторіанські вулиці, бали, іграшки і казки, черпаючи натхнення та необхідні факти. Костюми, зачіски і макіяж як в сценах з реального світу, так і в королівствах є комбінацією історичної достовірності і фантазії.

Клара  –  захоплена наукою дівчина і її думки далекі від зачісок і модних суконь. Вона більш стурбована результатом своїх експериментів і лагодженням хитромудрих механізмів. Також Клара важко переживає раптову втрату своєї мами. Шіркор і Біван приділили особливу увагу атмосфері 1870-х років, оскільки на це десятиліття випав початок індустріальної революції. «Це була зоря ери електрики, – каже Біван. – І непідробний інтерес Клари до всього механічного прекрасно переплітається з передчуттям нових відкриттів що витав у повітрі в той час».

У Клари п'ять основних образів у фільмі. «Коли ми вперше її бачимо, вона одягнена в просте плаття-сарафан зі шкіряним ременем, – каже Біван. – Це трохи сумний образ так як сім'я все ще носить траур».

Образ Клари змінюється знову коли вона вирішує відправитися в Четверте королівство, для того щоб кинути виклик Матінці Коржик. Тепер на ній військова форма із зеленого вельвету і червоної вовни з золотими галунами, в якій вона стає схожою на яскраво розфарбованого вікторіанського солдатика. Біван каже що це її улюблений образ. «У вікторіанську епоху точно були жінки які одягалися у військовому стилі, часто поєднуючи це зі спідницями. У той час жінки не брали участь в боях, але виконували різну роботу в тилу».

Кульмінацією зміни образів Клари стає плаття для коронації, на створення якого знадобилася найбільша кількість праці і часу. Це світле ніжне плаття що світиться пошите з декількох видів тканин, включаючи золотисту і бузкову органзу з металевим відливом, срібну органзу, кремову органзу розшиту зірками, золоту і срібну сітку, шовкову павутинку, білі мережива і блискучу срібну сітку. Біван коментує: «Це повинно було бути чарівне плаття, про яке мріє кожна дівчинка. Ми використовували звичайні електричні гірлянди і розшили спідницю світлодіодами. Плаття складається з безлічі шарів, через які пробивається світло».

Як створювався чарівний світ в новому фентезі від Disney «Лускунчик і Чотири королівства»

За словами Біван, 13 професіоналів працювали над створенням сукні для коронації протягом 351 години.

  • • При пошитті спідниці було використано 127 вставок з шовкової павутини, 10 метрів в одному шарі по колу подолу і 40 метрів на весь поділ в цілому.
  • • 22 метра стрічки розшиті стразами уздовж швів і 348 метрів золотих і срібних ниток.
  • • 1800 шпильок з кристалами по окантовці накидки і 2500 кристалів Swarovski по всій сукні.
  • • Також для плаття було використано 1428 крихітних світлодіодних лампочок.

Дросельмайер – ексцентричний чоловік, що вже встиг побачити світ, та хрещений батько Клари носить довгий темний сюртук і пов'язку на оці. Біван каже: «Ми хотіли, щоб в ньому була загадка. Він досвідчений мандрівник, від нього відчувається легка нотка чарівництва, але нам не хотілося відразу відкривати всі його таємниці. Ми вирішили, що він привозив різні прикраси з усього світу, і не соромився демонструвати їх на своєму довгому розшитому сюртукові».

Дросельмайер ходить з тростиною, яку творці спеціально знайшли, розібрали і подовжили, щоб вона підходила за зростом акторові Моргану Фріману. Відділ моделювання реквізиту відлив з бронзи фігурку сови що сидить, яка стала держаком тростини. Шіркор надала Фріману класичну перуку і бороду, відповідну моді кінця XIX століття.

Капітан Філіп Гофман – він же Лускунчик – носить військову форму яскравого кольору, пошиту таким чином, щоб в ній він нагадував іграшкового солдатика. «Образ дуже близький до хрестоматійного ляльки Лускунчика, лише за винятком того, що більшість лускунчиків носить чорний ківер, а наш Лускунчик одягнений в золотий шолом. Решта солдатів картини одягнена в чорні ківери, тож наш Лускунчик відрізняється ».

Шіркор також надихалася виглядом класичної ляльки, працюючи над макіяжем: «Джейден Фавора-Найт неймовірна, – говорить вона. – Ми лише додали трохи бронзово-золотих тонів і милі рожеві щічки ».

Карамель – регент Королівства Насолод носить плаття кольору кристалізованого цукру. Воно пошито з металевої органзи рожевого, фіолетового, срібного та золотого кольорів з сіточками різноманітних відтінків рожевого і елементами з рожевої і бузкової органзи і фіолетового шовкового атласу. Для плаття також використовується срібна вишивка, срібні позументи, стрази та рожеві намистини, перлини і паєтки. Біван розпочала підготовку дизайну цієї сукні з вивчення реальних цукрових слив. «Мене підкорив їх рожево-ліловий колір і вигляд якого вони набувають після занурення в цукрову пудру, – каже вона. – Ми хотіли щоб в платті можна було багато рухатися і тому використовували безліч шарів з маленьких гофрованих віял, їх там не менше 200. Для них було витрачено феноменальну кількість тканини ».

Сукня Карамелі  найоб'ємніша з усіх костюмів пошитих для фільму.

  • На пошиття сукні пішло більше 100 метрів тканини.
  • На пошиття першої версії сукні було витрачено 1000 годин.
  • Спідниця сукні була настільки широкою, що не проходила в звичайні двері.
  • Кірі Найтлі було непросто сидіти в цій сукні, і тому між кожним дублем вона сідала на маленьку табуретку яку ставила прямо під спідницю.

За словами Шіркор, волосся Карамелі нагадує цукрову вату. «Воно повинно було бути рожевими, – каже вона. – Я виготовила перуку з вовни, яку пофарбувала в різні відтінки рожевого і бузкового, зробила вертикальну зачіску і прикрасила тонкою золотою ниткою.

«Її макіяж вказує на той факт, що колись вона була лялькою, – продовжує Шіркор. – Я вивчила безліч вінтажних ляльок. Їх брови і губи дуже чітко окреслені, і ми застосували такий підхід, гримуючи Карамель як і всіх інших персонажів в королівствах ».

Образ Матінки Коржик як регента землі, котра колись правила Королівством Розваг, виконаний в стилістиці цирку-шапіто, але давно забутого і покинутого. Спочатку Матінка Коржик з'являється у вигляді величезної ляльки, чия спідниця – цирковий намет. Однак, справжня Матінка Коржик живе всередині цієї ляльки. Біван коментує: «Вона ніби втомилася від сукні, визнала її занадто обтяжливою і позбулася неї на користь потертого запилюченого верху, брюк і чобіт».

Знедолена регентша Четвертого королівства носить яскравий і екзотичний наряд, пошитий з декоративних тканин і тасьми. Здебільшого, вінтажні тканини замовлялися з різних країн. Біван створила власну біографію Матінки Коржик. «Вона була занадто великою лялькою щоб поміститися в шафці чудасій Марії, – каже художник по костюмах. –  І вона сиділа на його верхівці, де припадала пилом і страждала від самотності».

Зачіска і макіяж Матінки Коржик підкреслюють її статус вигнанниці. Її обличчя все у  тріщинках, наче у бувалої ляльки. І зачіска у неї неординарна. За словами Шіркор: «Матінка Коржик мала бути рудою. На стиль її зачіски віддалено надихнули картини Томаса Гейнсборо другої половини XVIII століття, але ми трохи експериментували з цим образом. Гелен Міррен була в захваті від перспективи стати рудою і попросила додати в її образ дещицю піратства, що ми і зробили ».

© 2010-2018гг. Broadcast Project All Rights Reserved.Design & Development by Broadcast

Search