Новости
UHD
Производство
Внестудийное производство
Звук
Хранение
Инфраструктура
Кино
Спутник
Конференции и семинары
 
Акции
Учеба
Видео
Блоги
Вы здесь: Главная >> Кино >> Вдалий політ «Метеликів»
Вдалий політ «Метеликів»
03.05.2013, Василий Трофанюк
Вдалий політ «Метеликів»

27 квітня в Україні відбулася прем’єра міні-серіалу «Метелики» виробництва FILM.UA GROUP. Як зазначають автори фільму, це історія кохання, яка розгортається на тлі наймасштабнішої катастрофи ХХ століття – аварії на Чорнобильській АЕС. Крізь призму стосунків між головними героями показано, як жахлива трагедія змінила плин їх життя та зламала долі тисяч інших людей. Саму катастрофу, ЧАЕС та території довкола неї майстерно відтворили професіонали компанії Postmodern. Коментар щодо виконаної роботи нашому виданню дав VFX супервайзер проекту – Дмитро Овчаренко.

- Над фільмом працювала велика кількість фахівців. Розкажіть, як складалася робота з творчою командою?

- З режисером фільму, Віталієм Воробйовим, ми працюємо вже не перший раз. Загалом, це вже другий сумісний проект із інтеграцією масштабних візуальних ефектів. Віталій не лише дуже креативна та творча особистість, але й чудово розуміє весь процес створення візуальних ефектів. Тому нам було досить просто налаштувати роботу та розробити структуровану творчу концепцію фільму. А надалі вже перейти до розробки превізуалізації, візуальних ефектів, тощо.

- Чому було вирішено робити превізуалізацію? Якої мети ви намагалися досягти з її допомогою і чи вдалося це? Яка програма використовувалася для превізу?

- Превіз дає можливість заздалегідь детально спланувати всі знімальні сцени, ракурси, допомагає акторам краще зрозуміти драматургію сцени та уявити географію віртуальної локації, де їм доведеться працювати. В цілому, превіз дозволяє скоротити кількість знімальних днів на 30-40%. А це, відповідно, оптимізація бюджету та термінів реалізації. Також, це дає можливість розпочати розробку графічної частини фільму ще до початку зйомок.

ЧАЕС після вибуху (кадр з фільму)

І хоча у світі, превізуалізація є справою звичною, використання цього інструменту для проекту «Метелики», наскільки нам відомо, стало унікальним випадком в Україні. Тепер, маючи досвід і технічне забезпечення (Motion Capture системи) для розробки цифрової превізуалізації, ми плануємо вивести це як окрему унікальну для ринку України послугу.

-Чому у нас раніше не користувалися цим інструментом? 

- Превізуалізація вимагає певного капіталовкладення, додаткових сил аніматорів, художників. Лише згодом вкладене окупається. Не кожній команді під силу реалізувати це фізично й технологічно, тому студії не планують час на превізуалізацію.

 

Територія ЧАЕС: права частина - готовий кадр з фільму, ліва частина - комп'ютерна модель території.

Ми до цього йшли досить довго: напрацьовували навички, розробили дуже багато візуальних ефектів для різних проектів. Лише набравшись досвіду змогли підійти до виробництва фільму «Метелики». Ми зрозуміли, що можемо це зробити й готові над цим працювати.

Етапу розробки превізуалізації проекту передував досить тривалий підготовчий період. Потягом цього часу ми разом із творчою групою фільму обговорювали концепцію того, що ми будемо показувати глядачеві, які ракурси станції та міста будуть найбільш виразними. Згодом взялися до вивчення архівних матеріалів, усіх можливих відео- та фотозображень, аби оцінити, що та як можна буде показати. Лише після цього перейшли до розробки превізуаліції.

- Які технології та спеціальні засоби використовувалися при роботі над фільмом?

- Безпосередньо на зйомках фільму використовувалися досить стандартні прийоми – chroma-keing та зйомка макета. Відмінними від інших проектів були зйомки реактора атомної станції (сцени ліквідаційних робіт). Для цієї сцени було збудовано макет даху – на висоті 0,5 м. Вже на етапі розробки графіки ми додали ландшафт, деталі самого реактора, сумістили їх із дахом змодельованої станції і, як результат, глядачі бачать сцену, яка розгортається на висоті 120 м.

Ліквідаційні роботи: ліва частина - фото зі зйомок, права - фінальний кадр із фільму

Крім того,всі масштабні сцени прольотів над територією станції, вертольоти, ланцюг евакуаційних автобусів – теж були створені нашою командою. У цих сценах “живі зйомки” – лише внутрішній антураж кабіни вертольоту та самі герої фільму.

Тематика фільму вимагала від нас максимально реалістичної картинки, яка би відповідала дійсності. Тому для розробки всіх сцен та ландшафтів нам довелося багато спілкуватися зі свідками аварії, ліквідаторами, вивчати архівні матеріали. Це дало змогу показати дійсно реалістичну картинку, передати дух та настрій міста в ті дні.

Для натуралістичних зйомок Прип’яті знімальна група відправилася до міста Славутич (місто-двійник Прип’яті), інші зйомки відбувалися в Києві (наприклад, макет вибуху станції знімали на Троєщинській ТЕЦ, а Москву знімали в центрі Києва). Потім відзнятий матеріал допрацьовувався на постпродакшн етапі.

- Чи залучалися до роботи іноземні фахівці? Якщо ні, де навчалися вітчизняні, чи був у них досвід роботи в подібних проектах і в яких?

- Цей проект став справжньою перевіркою на професіоналізм та змогу злагоджено працювати, не лише для компанії Postmodern, але й для усієї команди, яка працювала над фільмом. До проекту не залучалися закордонні спеціалісти – все було продумано, розроблено та втілено в життя силами наших професіоналів. Зовсім не секрет, що знімальна команда – режисер, оператор, виконавці головних ролей – росіяни. Проте весь постпродакш та візуальні ефекти були виконані силами нашої команди – компанії Postmodern.

На даху реактора (кадри з фільму)

До цього ми поступово напрацьовували досвід на інших проектах. Коли минулого року за проект “Балада про Бомбера” наша команда була номінована на нагороду Visual Effects Society (США), для нас стало зрозуміло, що наша команда досягла світового рівня в своїй роботі. Звісно, нам є куди далі розвиватися та нарощувати професійний рівень, проте ми вже конкуруємо на міжнародному рівні.

Щодо освіти наших спеціалістів, то, нажаль, в Україні поки немає достатньої освітньої бази для фахівців нашої галузі. У своїй більшості це просто дуже талановиті й наполегливі люди, часто з технічною або художньою освітою, які власними зусиллями оволоділи необхідними знаннями та постійно їх вдосконалюють. Останнім часом компанії самі почали запроваджувати освітні заходи для майбутніх професіоналів. Наприклад, ми в рамках проекту Skill Bill провели серію семінарів із розробки VFX. Також ми беремо участь у галузевих подіях, де проводимо семінари та  майстер-класи.

- Для відтворення такого масштабного ландшафту та архітектури потрібне залучення різнопланових спеціалістів та спеціальне програмне забезпечення. Як ви виходили з ситуації?

- Ще на етапі планування, проаналізувавши комплексність та складність завдань, ми зрозуміли, що для реалізації проекту, стандартних програмних рішень буде недостатньо. Тому ми й розробили цей інструмент. У процесі ми придумали систему деталізації поверхні землі в залежності від висоти та крупності планів.

Завдяки цій розробці ми можемо відтворювати реалістичні ландшафти з висоти від 100 м до 5 км. Інструмент абсолютно варіативний, та може бути використаний для будь-якого проекту. Його розроблено на базі стандартного програмного пакету, який використовується для розробки комп'ютерної графіки та візуальних ефектів у кіно. В результаті, це стало унікальною розробкою нашої компанії.

- Чи надходять до вас пропозиції щодо використання напрацьованих умінь в проектах інших студій? Чи готові ви до таких пропозицій?

- Проект викликав певний інтерес та резонанс у професійних колах. Деякі студії зацікавились нашими розробками і зараз ми спілкуємося про можливу співпрацю.

- Які труднощі виникали в процесі роботи? Як вони вирішувалися? Чи вплинули вони на режисерське бачення кінцевого продукту?

- Кіно - це не лише творчість, але й великі бюджети. Непередбачувані ситуації та труднощі можуть затягнути процес і досить дорого коштувати.

Маючи на руках готову превізуалізацію фільму, режисер мав можливість заздалегідь попередити виникнення труднощів та непередбачуваних ситуацій на знімальному майданчику. Тому, наскільки я можу судити, вже під час зйомок все працювало як годинник – за розробленим планом.

 

Робочий момент зйомок

Певні труднощі у нас виникли лише при роботі над сценами руйнування ЧАЕС. Робота над реконструкціями реальних фізичних процесів (симуляцій) досить кропітка та важко прогнозована. У нас було завдання зробити сам момент вибуху на станції максимально наближеним до реальності. Ми відштовхувались від свідчень очевидців, але в архівах дані були надзвичайно різноманітними та часто суперечливими. Тому, на певному етапі, нам довелося просто приймати рішення стосовно того, який саме варіант буде виглядати найбільш реалістичним, вже не приймаючи до уваги який з них буде максимально відповідати тому, що відбулося насправді.

 - Чи планується прокат фільму за межами України? Чи буде фільм брати участь у фестивалях?

- Ще до того, як з’явитися на українському телебаченні, фільм "Метелики" вийшов у прокат у Казахстані. Також, цим проектом вже зацікавилися в інших країнах. Докладніше про це можуть розповісти представники "FILM.UA Distribution".

Стосовно фестивалів – так, звичайно ми будемо подавати проект для участі у максимальній кількості важливих для світової спільноти конкурсів. Вже в червні проект буде представлено на одному з міжнародних конкурсів VFX.

- Чого можна очікувати від вас в найближчому майбутньому? Планується ще якийсь проект? Він буде пов'язаний з Україною?

- Закінчивши роботу над «Метеликами», жоден художник не пішов у відпустку, тому що у нас багато найрізноманітніших проектів.

Зараз ми працюємо над наступним великим проектом. Там буде багато видовищних повітряних боїв та інших батальних сцен. Для нас це вже рідна стихія. Проте, ми і тут шукаємо шляхи покращення якості графіки та візуальних ефектів. Ми обов’язково будемо тримати всіх у курсі подій.

 

Довідка: Компанія Postmodern - найбільша постпродакшн компанія на території України та одна з лідерів на пострадянському просторі. На сьогоднішній день, маючи розвинену інфраструктуру, компанія покриває всі постпродакшн роботи для кіно та ТБ-проектів. У компанії виділено два напрямки. Перший – постпродакшн. Студія виконує відео монтаж, кольоро-корекцію DaVinci, запис, зведення та наступне кодування звуку у власній сертифікованій Dolby Premier Studio, повний обсяг робіт з локалізації та адаптації контенту (озвучування та дублювання). Другий напрямок – це розробка графіки та візуальних ефектів. Повністю укомплектована команда провідних фахівців міжнародного рівня розробляє та інтегрує у кіно та телевізійні фільми графіку та візуальні ефекти найвищого рівня складності. Компанія неодноразово ставала номінантом та фіналістом багатьох фестивалів як на пострадянському, так і на міжнародному рівні.  Компанія входить до складу FILM.UA GROUP.

Теги:     Кино    FILM.UA    Съемка    Продакшн    VFX    Postmodern    DaVinci
 
Поделиться материалом:
Дополнительные действия:   Версия для печати
Самое читаемое:
Комментарии: Добавить комментарий:
Статус:
Код с картинки:
Имя:
Комментарии:

Разное
;
Новости
22.09.2018
Киев планирует использовать технологии лаборатории ARC Nucle art (Гренобль, Франция) для консервации артефактов.
21.09.2018
Visa уже в третий раз инициирует дискуссию по актуальным вопросам сферы безналичных расчетов.
21.09.2018
ideapad D330 оснащен литий-полимерным аккумулятором емкостью 39 Втч, который обеспечивает автономность до 13 часов работы.
21.09.2018
Смартфоны появились в розничных магазинах, а покупатели начали получать свои предзаказы.
Анонсы событий
17.09.2018
Компания Lenovo приглашает на масштабный турнир по компьютерным играм среди любителей — League Legion.
17.09.2018
13-14 октября в Киеве в инновационном парке UNIT.CITY впервые состоится тематический Хакатон по созданию технологичных медиа проектов. Организатор - MEGOGO.
30.08.2018
Сегодня, 30 августа 2018 года, в 21.30 компания Lenovo в рамках прямой трансляции с выставки IFA 2018 сообщит о своих последних новинках.
28.08.2018
С 14 по 18 сентября в выставочном комплексе RAI в Амстердаме (Нидерланды) пройдет крупнейшее европейское событие, посвященное технологиям в отрасли телерадиовещания.