Ми дізналися, що телевізійні канали почали все більше й більше замовляти і проводити різних досліджень – переважно фокус-групових, на вивчення, що хочуть і як саме хочуть глядачі, щоб їх веселили та розважали. Тут треба зробити офіційну обіцянку, що в наступному матеріалі ми нарешті розкажемо, які бувають фокус-групи в Києві, як збирають учасників тестування, і як не стати жертвою компаній, які вам робитимуть телевізійні фокус-групові дослідження, приведуть вам саме ту аудиторію, на якій необхідно проводити тестування вашого продукту. З досвіду моніторингу ринку рекрутингу панелістів, можемо сказати, що в останні місяці був великий попит на тестування тревел-шоу. Він виник невипадково. Бо навіть якщо канали тестували серіали, чи інші продукти, чи ведучих, на кожній групі учасники тестування, яких запрошують на будь-яку тему, при будь-якому гайді (це такий план дискусії про що і коли говорити) – згадують, що все добре, але це треба показувати у форматі «Орла і Решки», або принаймні як Комаров, лише українською. Причому українською і перше, і друге. Власне, інколи ми своїх агентів відправляємо на такі фокус-групи – щоб знати, чим ринок живе і чим живуть глядачі. Про це, знову-таки, розкажемо в наступному матеріалі.
А зараз спробуємо поєднати бажання глядачів – учасників фокус-груп із реальною поведінкою глядачів, яким повезло потрапити до панельного офіційного дослідження.
Яке тревел-шоу втирає всім носа?
Канали переконалися, що всі українці полюбляють подорожувати через екран телевізора. Це означає, що майже на кожному каналі тепер можна знайти те чи інше тревел-шоу. З одного боку, як зазначено вище, це може бути данина моді, а може й дійсно великий попит у глядачів-панелістів, і як наслідок в українців-глядачів.
Карантин так затягнувся, що більшість українців уже забули, як це подорожувати і проходити реєстрацію на літак. Мільйони переглядів отримали не лише серіали на Netflix, але і українські тревел-шоу. Глядачі із задоволенням подорожували на дивані через телевізор.
З досвіду досліджень скажу, що українці завжди називають у переліку улюблених шоу саме тревел-передачі. Найчастіше згадують «Орел і Решка» і «Світ навиворіт». Саме ці шоу вже десятиліттями йдуть на вітчизняному телебаченні. Якщо «Орел і Решка» мандрує не тільки країнами, але й каналами («Інтер», К1, Новий канал), то «Світ навиворіт» не залишає «1+1».
Цікаво, що «Орел і Решка» збирає більше молодіжної аудиторії (14-24 роки), на Комарова ж приходять дорослі (35-44, 45-54 роки). Як би веселково не виглядали наведені нижче цифри за останнє півріччя, насправді ці передачі втрачають свої позиції у порівнянні із показниками минулих років.
Ротація «Орла і Решки» на молодіжний Новий канал показала, як сильно корелюють рейтинги із ведучими. Формат уже добре знайомий, тому дивувати можна лише тим, хто є у кадрі. Зірковий сезон просто зірвав рейтинги, особливо випуски із Надією Дорофеєвою та Сердючкою.
Але нові сезони «Орла і Решки» обходить у рейтингах шоу «Le маршрутка». Харизматична Леся Нікітюк, уже чудово відома аудиторії, перебирає славу ведучих і збирає найвищі рейтинги серед тревел-програм Нового. Найбільшу частку переглядів складають жінки, які досліджують Україну через екран разом із ведучою.
Заробітчани перетягують увагу молодіжної аудиторії (14-24 роки), але програють за більш зрілими аудиторіями програмі «У кого більше». Формат тревел-шоу із змаганням на гроші найбільше до вподоби чоловічій аудиторії Нового каналу, які проживають у містах 50-. Звичайно, тут бачимо емпатію, азарт та пригодництво.
Коли канал «Інтер» залишила програма «Орел і Решка», вони певний час посумували, але запустили в ефір «Друге життя із Бадоєвою». Ведуча знайома аудиторії, тому рейтинги не провалилися. Хоча і суперочікувань не виправдали. Шоу полюбили українці у містах 50+ (доля 6,05), у столиці – на 3-му місці (доля 8,89) за переглядами із переліку тревел-шоу.
Як би не старалися сценаристи Нового каналу, найрейтинговішим тревел-шоу серед молодої аудиторії України є «ЛавЛавСаr». Останній сезон був на каналі ТЕТ улітку 2020-го і зібрав неймовірну долю 9,60 (за аудиторією 14-24 роки). Інтриги та провокації, любовні переживання і змагання за кордоном приковували увагу глядачів. Залучення блогерів ще й допомогло розлетітися в інтернеті – та додало успішності на Youtube.
Ще 2017 року за битву тревел-передач вступив канал СТБ із шоу «Світами за скарбами». Формат програми дуже вподобали жителі великих міст (доля 5,23), але шоу не прижилося на екранах. Можливо, ідею подорожувати парами запозичив собі «ЛавЛавСаr», однак пошуки скарбів здалися банальними для глядачів.
Але із виходом на екрани програми «Мандруй Україною» всі конкуренти завмерли. Перегляди даного тревел-формату показало аномальні рейтинги у своїй спеціалізації. Навіть «Світ навиворіт» захвилювався.
Якщо ж серйозно, то за переглядами програма «Мандруй Україною» є лідером українського телебачення серед тревел-шоу. Як же довго глядачі чекали шоу, яке б показало їхню країну з невідомих сторін! Тут можна сперечатися, тому що тревел-сюжети і спецпроєкти знімають часто, однак у повнометражному форматі Комаров із «Мандруй Україною» обійшов усіх.
Тревел-програми завжди збиратимуть глядачів перед екранами. Не впускайте можливості й вигадуйте неординарні формати із подорожами на телебаченні. Українці люблять подорожувати через телевізор: закордоном чи своєю країною.
Загалом ми продивилися 8 тревелів на великих і малих каналах. Окрім цифри, варто зазначити, що маємо 5 російськомовних та 3 україномовних (виключно на одному каналі).
Повертаючись до даних фокус-груп, які поширені на ринку, варто чекати великого тревелу українською мовою.
На ТРК «Україна» анонсували «Всюди люди» як перше тревел-шоу українською мовою. Ведучий Анатолій Анатоліч. Планували вихід у травні. але передачі досі немає в ефірі.
Читайте також: Як глядачів дурять самі ж «Аферисти у сітях»