Редакція «Детектор медіа» підготувала велике інтерв’ю з генеральним директором «1+1 media» Ярославом Пахольчуком. Серед тем, які обговорювали, згадали і впровадження традиційним телебаченням такої послуги, як відкладений перегляд, кетчап на онлайн-платформах. Ми написали матеріал про цей напрямок на основі інтерв’ю.
Ярослав Пахольчук розповів, що минулого року група провела великий експеримент із кетчапом, попередньо витративши майже пів року на тренування і вивчення цього питання з усіх боків.
— Цей експеримент обійшовся нам дорого, але отримані висновки — неоціненні. Ми побачили, що точно є симпатики лінійного телебачення та прихильники відтермінованого перегляду. У них різна модель поведінки, і я не впевнений, чи існує контент, який може її змінити. У глядачів два різних пріоритети: «Я хочу дивитися конкретну програму і в будь-якому разі зроблю все для цього» і «Я дивлюся, коли мені захочеться». І відсоток населення, який готовий змінювати свій патерн поведінки, невеликий.
Читайте також: 2021 року зростання телегляду знизилося. Чого чекати 2022-го?
Тому від монетизації кетчапу телеканали більше втрачають, ніж отримують.
Про сценарії монетизації кетчапу
— Ми пробували різні варіанти монетизації. В тому числі забирали і перемотки, і повний кетчап, і дивилися, чи переходять глядачі на лінійний перегляд.
Причому це були різні та масштабні експерименти: на одній групі, на одному каналі, на майже всіх групах, у різних провайдерів. Не всі повністю ділилися отриманою інформацією, але загалом висновок такий, що відкладений перегляд — це просто окремий патерн споживання і за його відсутності прихильники заміщають його чимось іншим, але не змінюють патерн заради контенту.
— Доходи від лінійного телебачення ми зараз оцінюємо як основні. Але ставимо за мету і максимізацію загальної суми інтернет-доходів, які надходять від реклами в онлайн-стримі, від підписки, завдяки відкладеному перегляду. Уміння вибудувати ці складові залежить від відчуття довгострокових трендів. Звісно, ми експериментуємо, а як інакше? Головне — щоб можна було оцінити результати цих експериментів.
Про майбутні тренди
Ярослав Пахольчук повідомив, що шлях до монетизації інтернет-контенту зафіксовано в оновлених стратегічних цілях групи «1+1 media» на 2022–2024 роки. Над цим документом працювали виключно керівники та експерти «1+1 media», без залучення зовнішніх фахівців. Навіть у цьому проміжку часу реклама продовжить залишатися основою бізнесу.
— Ми бачимо, що сьогодні платформи тільки починають займатися нею і, думаю, через 2-3 роки на них теж з’явиться реклама, крім тієї, яка є на каналах. І хто буде піонером цих процесів, сильно впливатиме на тренди українського ринку.
Відповідаючи на запитання про інші тренди, Ярослав Пахольчук висловив упевненість, що медіагрупи залишатимуться гравцями на українському ринку media & entertainment і будуть розширювати свою присутність у всіх каналах дистрибуції. Так відбуватиметься тому, що в Україні медіагрупи продовжать бути ключовими авторами та правовласниками локального контенту.
А реклама та спонсорство залишатимуться основним джерелом доходів медіагруп, проте частка нерекламних доходів буде поступово зростати — це доходи від дистрибуції чи ОТТ-платформ. На думку Ярослава Пахольчука, найближчим часом розвивати власні ОТТ-платформи для медіагруп стане ще важливішим, аби залишатися в конкурентному просторі.
Повну версію інтерв'ю читайте на «Детектор медіа»