Минули 2 тижні 2021 року і можна вже зробити найперші оцінки очікувань у ньому. Проаналізуємо перші 14 днів нинішнього року в порівнянні з першими 14 днями минулоріч.
Загальний телеперегляд продовжує знижуватися – глядачі все менше дивляться ТБ:
Бачимо, на 5% зменшилося споживання серед всіх людей віком від 4 років і старше, для комерційної аудиторії падіння трохи менше – лише 2,7%. Висновок на 2021 рік: ми очікуємо падіння загального споживання ТБ на 3% відносно 2020 року, навіть незважаючи на запровадження нових контрольних параметрів панелі з березня 2021-го.
Глянемо, чи великі події збирають глядачів біля ТВ, це в нас 1 січня та 7 січня:
З цікавого бачимо, що 1 січня залишається поки днем великого споживання ТБ – тому події можуть таки продовжувати збирати глядачів коло ТБ. А от вже Різдво не має сили збирати глядачів так само. Це показник для всіх глядачів. А ось як виглядає дивлення комерційною аудиторією від 18 до 54 років у містах з кількістю населення 50+:
Ситуація аналогічна – 1 січня ще може зібрати глядачів, а вже 7 січня не сприяє цьому.
Який з каналів краще справляється 2021 року:
Глянемо, які канали найкраще пройшли перші 14 днів, а які найгірше.
Кращі канали перших днів 2021 року:
Бачимо, що в 2021 році продовжується ріст дивлення малих каналів, що не вимірюються – і які об’єднані в загальну групу Other TV – там приріст на 3 пункти, або майже 15%. 2 канали групи «Плюсів» («Плюсплюс» та «2+2») демонструють великий ріст, і розважальні канали К1 та «Оце» – видно, що 2021 року зростатиме попит на розважальний контент.
Ось канали, які найбільше здали за перші 14 днів:
До появи шоу «Маска», за перші 14 днів, найбільші втрати у «ТРК Україна». Бачимо, що інші топові канали втрачали багато, тому окремо глянемо на топ-канали в порівнянні між роками:
Бачимо, що лише К1 та «2+2» змогли виступити краще в 2021 році, ніж у 2020-му, решта великі втратили – напевно, 2021-го великі канали втрачатимуть ще.
А що там з рекламою
Реклами стали купувати (продавати) менше ніж у 2020 році.
В часі на 5400 хв. менше купили ніж в 2020 році, і на 12 тис. менше рейтингів (або 25% відносно 2020 року). Можливо, це пов’язано з переформатуванням рекламних сейлхаусів і неможливістю швидко почати розміщуватися (яка відсутня).
Як глядачі дивляться сучасні рекламні блоки? Для цього ми порівняємо рекламні рейтинги каналу з його рейтингами загалом, тобто порахуємо такий собі індекс відносного дивлення реклами від дивлення каналу – показник в 100% означає, що програму дивляться так само добре, як і канал, цифра менше, це який відсоток втрат каналу на рекламному блоці. Зазвичай цей показник називають брейк-фактором. Для зручності порівняння дивитимемося на слоти з 18:00 до 23:00, щоб врахувати дивлення в найвищому загальному телеспоживанні.
В середньому дивлення реклами майже не змінилося: 18% дивлення втрачається на рекламному блоці. К1 в 2021-му посів лідерські позиції – ідеально з мінімальними втратами розміщує рекламні блоки.
І на завершення – більше характеристик наших глядачів. Які топ-20 продуктів описують глядачів на початку року:
А ось як виглядає 20 за канальним представленням:
Бачимо, що 21 року до топу увірвався ICTV з 5 позиціями, і майже замінив «ТРК Україну», яка з 5 топ позицій скоротилася до однієї. Лідером залишається «1+1», який майже половину топу забирає собі. Важливо помітити, що українці охоче дивляться новини в цей період – але великі обсяги новин їм не пропонують інші канали.
Орест Білоскурський