Якщо компанія хоче завоювати нішу, давно і надійно зайняту одним лідером, їй потрібно старатися і пропонувати користувачу значно більше. У такій ситуації зараз знаходиться OTT-сервіс MEGOGO, який восени увірвався в ефір з футбольними матчами Ліги Чемпіонів та Ліги Європи, і переманює аудиторію у багаторічного монополіста цих трансляцій. Я спробувала перевірити, наскільки вигідна глядачам нова конкуренція між головними українськими OTT-сервісами.
Заміна гравця у трансляціях спорту в Україні
На платформі MEGOGO є 13 спортивних каналів, а завдяки партнерству з інтернет- і телепровайдером «Воля», тепер на них можна дивитися і матчі Ліги Чемпіонів та Ліги Європи. До цього єдиним майданчиком з легальними трансляціями матчів єврокубків в уанеті був Oll.tv.
Конкуренція сервісів, як правило, грає за команду глядачів. Тепер, коли українські вболівальники обирають між платформами, на яких дивитися футбол (раніше обирали, чи дивитися на Oll.tv, чи, якщо вдома немає ТБ, не дивитися матч взагалі), більше уваги приділяється, власне, сервісу, його якості й додатковим «плюшкам». Саме доступ до трансляцій ЛЧ/ ЛЄ спонукав мене спробувати MEGOGO.
Читайте також: Что произошло между «Волей», Megogo и «Футболами» и где теперь смотреть матчи Лиги Чемпионов и Лиги Европы УЕФА
Скільки коштує футбол і «до футболу»
Прямі футбольні трансляції доступні в пакетах MEGOGO «ТБ І КІНО Максимальна» і «ТБ І КІНО Оптимальна». Перша надає доступ до найбільшої кількості контенту (самих лише каналів тут 310), але за прем’єри доведеться платити окремо. Зате вже активні абоненти мають знижку на прем’єри 10%. Передплата коштує 197 грн/місяць, але перші два тижні можна спробувати за 1 грн.
Тут є безліч розділів, серед них: інтерактивні фільмові канали MEGOGO, LIVE концерти й заходи, подкасти в мобільному додатку, популярні радіостанції України, прямі трансляції кіберспорту, преміальні канали VIASAT: TV1000 World kino, TV1000 Action, EXPLORE, HISTORY, NATURE, History/Nature HD, Sport. До слова, все це доступно і в Оптимальному пакеті.
«Оптимальна» передплата коштує 99 грн/ місяць, тут немає акційних двох тижнів, і каналів «усього лише» 260, а зі спортивних недоступні Setanta, Eurosport 1 HD, Eurosport 2. Втім, є усі інші спортивні трансляції, включно з клубними чемпіонатами ЛЧ/ ЛЄ,та ж знижка 10% на прем’єри, доступ до архіву телепередач до 14 днів.
Несподівана функція: «ТБ І КІНО Максимальна» можна придбати дорожче номінальної вартості — кошти, сплачені понад 197 грн (від 50 грн) будуть направлені на благодійність. Оплата сервісу доволі зручна, оскільки можна обирати з декількох варіантів: через сайт або мобільний додаток MEGOGO, через мобільні додатки банків, через платіжні термінали або за сертифікати з магазинів-партнерів.
Є система заохочення аудиторії через партнерства: після оплати повної вартості «Оптимальна» й «Максимальна» користувач отримує промокоди. Вони дають знижки чи додаткові вигоди у мережах Eva, Comfy, Rozetka, Zakaz.ua, MOYO, Yakaboo.ua та інших магазинах і закладах. Програма не зовсім вірно зветься «Кешбек», адже безпосередньо «кеш» користувач назад не отримує, але деякі пропозиції виглядають справді вигідними. Їх вичерпний список є на сайті MEGOGO.
Читайте також: От пакета «Футбол» до подписки на «все и сразу» — мои отношения с OTT сервисом OLL.TV
Технічні особливості
Обидва пакети дозволяють одному користувачу підключити до п’яти пристроїв, для яких є додатки iOS, Android, Smart TV і окремо для техніки Huawei. Контент доступний у якості відео Full HD, HDR, UHD/ 4K; є навіть 3D-фільми.
25 листопада MEGOGO вперше в Україні провів пряму трансляцію футбольного матчу Ліги Чемпіонів у якості 4K — до цього формат лише випробовували у тестовому режимі. Окрема подяка за те, що транслювали в 4K матч між італійським «Інтером» та іспанським «Реалом», і українські глядачі змогли насолоджуватися не тільки виключною якістю зображення, але й класом гри. На жаль, виступи українських клубів цього сезону до рівня UHD не дотягують.
Помітила цікавий підхід MEGOGO до аудіокниг і подкастів. Сервіс не обмежує мене у тому, з якого саме гаджету слухати котрусь з 9 000 аудіокниг — хоч зі смартфона, хоч зі смартплазми на пів кімнати. Книги і подкасти є у мобільних додатках і на Smart-телевізорах у розділі «Телеканали», підрозділ «Аудіо» за передплатою «ТБ і Кіно: Максимальна». Швидко потрапити у цей розділ можна також через QR-код, що з’являється на екрані під час програвання.
І ще про специфічні розділи MEGOGO. У «Дивись як чутно» є фільми з сурдоперекладом і тифлокоментарями, призначені для користувачів з вадами слуху і зору. Є відео для дорослих і для дітей, а тифлокоментарі записані українськими популярними артистами і ведучими. В уанеті непросто знайти інклюзивний контент, тож MEGOGO заробляє додаткові очки соціальної відповідальності.
Медіарозмаїття
Схоже, керівництво платформи вирішило стати для глядача постачальником буквально будь-чого онлайн: телепередач і фільмів, матчів ЛЧ/ ЛЄ та аудіокниг, а ще — освітніх курсів.
Освітній контент надають партнери: організація CASES розповідає у своєму курсі на MEGOGO про основи дизайну, а Міністерство цифрової трансформації у серії подкастів роз’яснює молодшій аудиторії основи безпеки в інтернеті. Контент доступний в розділі «Аудіо» додатків iOS та Android, а також у бібліотеці для аудіосистем Apple CarPlay та Android Auto.
До освітнього контенту я б віднесла і документальний цикл «Фантастичні українці» про сучасну українську музику, кіно, літературу та візуальне мистецтво, створений за підтримки Українського культурного фонду. Взагалі, український контент мені зустрічався постійно, але зручно було би бачити окремий розділ для усього Made in UA.
Мабуть, найбільше здивував розділ «Блогери», в якому містяться — так, ви правильно здогадались — відео популярних влогерів, розподілені за тематиками. Хоча дублювання патріарха відеоконтенту YouTube видається безперспективним, це корелює із наступом MEGOGO на онлайн-монополістів.
Складні інтерфейсні стосунки
Мій досвід з платформою MEGOGO в цілому мав тільки один суб’єктивний негативний аспект — непорозуміння з інтерфейсом. Для початку, я затято шукала можливість активувати промокод в особистому кабінеті, аж виявилося, що промокодам присвячено окремий розділ в головному меню. Також можливість активувати промокод є у футері сайту, але її немає в меню особистого кабінету, де зібрана вся інформація про мій обліковий запис, термін дії передплати, історія переглянутих або збережених фільмів.
Ще один момент, який здивував і заплутав: в бібліотеці контент, який вже оплачений моєю передплатою, розміщений впереміш з контентом, за який потрібно платити окремо. З одного боку, я б очікувала бачити в списку лише оплачені мною позиції, а з іншого — платформа не обмежує мій доступ до усієї медіатеки і анонсує новинки. Тож, чи це є «баг», а чи «фіча», я для себе так і не вирішила.
Висновок
MEGOGO не приховує, що у ніші спортивних трансляцій планує залишитися надовго, і вийти далеко за межі футбольного поля. На платформі вже є трансляції боксу (співпраця з K2 Promotions і Top Rank), тенісу, баскетболу і хокею.
Читайте також: OTT-сервис MEGOGO подвел итоги 2020-го и отпраздновал 9-летие
Деякі українські онлайн-ЗМІ цього тижня повідомили, що MEGOGO виграв тендер на трансляцію матчів Ліги Чемпіонів та Ліги Європи на три наступні сезони, до 2024 року. Цю інформацію ще офіційно не підтвердили в MEGOGO (вважається, що чекають на підписання угоди з УЄФА і потім спільно оголосять новину), але подія стане суттєвим проривом для OTT-сервісу, а українським глядачам принесе нового лідера у футбольних трансляціях.
Конкуренція спонукає MEGOGO «бігти у 2 рази швидше». Сервіс пропонує лише 2 пакети передплат, але цього достатньо щоб задовольнити аудиторію. Мені подобається, що за 99 грн на місяць глядач має і вибір відеоформатів, і високу якість зображення, і практично безперебійний показ навіть виключно популярних матчів. За це я готова ігнорувати не інтуїтивний для мене інтерфейс.
Мені не вистачає можливості сортувати контент: за країною виробництва фільмів (українські, наприклад, я би виокремила у спеціальний розділ), за мовою аудіокниг і подкастів. Щоб не доводилося шукати англомовні файли на дальньому фланзі медіатеки.
Зате є вкрай прогресивний розділ для кіберспорту. Поки український широкий загал звикає до трансляцій кіберспортивних подій, на світовому ринку вони збирають численну аудиторію й солідні бюджети. Видається, що MEGOGO завчасно бронює собі місце у ніші, яка зараз формується в Україні. Можливо, у майбутньому інші платформи воюватимуть проти монополії MEGOGO у спортивних ефірах, але йтиметься вже про трансляції Electronic Sports.